טיפול יומיומי

אם הנחתם את השטיח שרכשתם באזור שבו פעילות ערה, ראוי לסובב אותו בכל ארבעה חודשים
אסור להניח את השטיח במקום שבו יש עליו שמש ישירה. שמש חזקה עלולה לגרום לדהיית הצבעים
יש לשאוב את האבק והחול מהשטיח בעזרת שואב אבק, גם מהצד העליון וגם מהצד התחתון. חול שנשאר בין סיביה שטיח, גורמת לשחיקתו. אין להשתמש בחובט שטחים, שעלולים לשבור את השטיח
אסור לנקות את הפרנזים באמצעות שואב אבק, שעלולים לקרוע אותם, ולהפחית מערך השטיח.
אסור ללכת על השטיח עם נעלי גומי, ששוחקים את הצמר שממנו הוא עשוי.
להקפיד שהשטיח לא יתרטב בזמן שטיפת רצפות הבית. רצוי לגלגל את השטיח, להניחו בצד ורק אחרי שהרצפות יתייבשו לחלוטין, להחזיר את השטיח למקומו. אם חלילה השטיח נרטב, חובה לייבש אותו עם מגבת יבשה או באמצעות מייבש שיער.
אם בדירה יש חימום רצפתי, אסור לשים לבד למניעת החלקה מתחת לשטיח. הלבד עלול להוריד את הצבע לרצפות וליצור כתם שלא ניתן להסירו.
מדי חצי שנה ראוי להפוך את השטיח ולהשאיר אותו הפוך למשך שבועיים.
מותר ואפשר להניח חפצים כבדים על השטיח. חפצים אלו לא יגרמו נזק לשטיח. אם מניחים שולחן עם רגליים, יש לשים עגול או ריבוע מקרטון, בגודל הרגלית, מתחת לרגל השולחן. לאחר שמזיזים את הריהוט, מנערים את השטיח עם האצבעות של כף היד, עד שהן חוזרות למקומן.
ניקוי

אחת לשנתיים שלוש ראוי למסור את השטיח לניקוי מקצועי במקום בעל מוניטין. יש לוודא שהניקוי ייעשה ללא חומרי כימיים, שעלולים לפגוע בצבעים המקוריים.
אם נפל אוכל על השטיח רצוי להסירו במהירות, כי אם שיירי האוכל חודרים אל תוך הסיבים, הם גורמים נזק בלתי הפיך.
אם נשפכו מים על השטיח, יש לקחת מגב רצפה או קרש חיתוך ירקות, ולהוציא בעזרתם את עודפי המים. לאחר מכן, לייבש בעזרת מגבת יבשה או מייבש שיער. לאחר מכן, לתלות בשמש עד יבוש מלא. מים שנשארים בין סיבי השטיח גורמים להרס סיבי הצמר.
אם נוצר כתם על השטיח יש להכין תמיסה של מים פושרים עם שמפו לשיער. להספיג בד לבן נקי או מגבת לבנה, ולסחוט. לאחר מכן לעבור בעדינות על מקום הכתם עד לניקויו. לעבור אחר כך עם מטילים לבנה שטופה במים בלבד, רצוי מים מסוננים. לאחר מכן לייבש את המקום עד יבוש מלא. אחרי יום יומיים לעבור עם שואב אבק.
אם נשפך שמן על השטיח לנקות עם שמפו מדולל לשיער, אך לחזור על הפעולה מספר פעמים. לעתים, חייבים להעביר לניקוי מקצועי. בכל מקרה, אין להשתמש באבקת כביסה. אבקה זו חזקה מדי ותהרוס את השטיח.
איחסון

אם רוצים לאחסן את השטיח חובה לשאוב אותו לפני האיחסון. לפני אחסון שעשוי להימשך שנים, ראוי לשקול ניקוי מקצועי.
אם האיחסון הוא לתקופה ארוכה, יש לגלגל את השטיח ולא לקפל אותו (הקיפול שובר את השטיח ומשאיר סימנים). לאחר מכן להכניס את השטיח לתוך שקית ניילון, להניח מספר כדורי נםטלים להגנה מפני עש, ולקשור משני הצדדים . את השטיח המגולגל והמנויילן, יש לאחסן בשכיבה . אם ניתן, עדיף לאחסן בוואקום. שטיח שאוחסן כראוי, יכול להישאר באיחסון מספר שנים. אם יש כוונה לאחסן את השטיח לתקופה ארוכה. עם זאת, כדאי, אחת למספר חודשים, לפתוח את השטיח ולהניח אותו על הרצפה למספר שעות.
אם אתם יוצאים לחפשה, שנמשכת למעלה משבועיים, כדאי לגלגל את השטיחים ולהניח בצד(לא צריך להניח בשקית ניילון. בצורה כזו מונעים חדירת אבק לסיבים.
ניתן לקבל ייעוץ מקצועי מחברתנו “שטיחי מתריב ” 03-5701550