שטיחים ישמחו לבב אנוש

b1   b2

קצת קשה להסביר את זה, אבל כולנו מכירים את החמימות הנעימה שמתפשטת בנו כשאנחנו נכנסים לבית ובו שטיחים נעימים במיוחד. משהו בשטיח שווה נותן תחושה ביתית, מוגנת ונעימה, שמיד הופכת כל בית למסביר פנים וחובק אורחים. ולכן, רק טבעי שנרצה גם אנחנו להכניס אלינו לבית ולחיים את כל התחושות הללו. יש לנו כל כך הרבה סוגים של שטיחים לבחור מהם היום, כך שכל אחד יכול למצוא את הסוג והסגנון שהכי תואמים את האישיות שלו ואופי הבית שהיה רוצה לראות. אז שווה לקחת רגע ועוד שניים, לבחון מה היצע השוק אל מול הרצונות האישיים שלנו עד שנמצא את השטיח שהוא השידוך המושלם!

איך לבחור את השטיח שהכי יתאים לכם

ישנם שלושה פרמטרים שהיינו ממליצים לכם לקחת בחשבון בבחירת שטיח :

הפרמטר העיצובי – חשוב כי השטיח הנבחר יתאים לשאר עיצוב הבית.עיצוב מכל הבחינות – מבחינת צבעוניות, מבחינת גודל, מבחינת סגנון. אם אינכם בטוחים התייעצו עם אנשים שעל חוש העיצוב שלהם אתם סומכים (חברים או משפחה שאת בחירות עיצוב ביתם אהבתם במיוחד, למשל).
הפרמטר התקציבי– יש לקחת בחשבון ששטיח איכותי לא יהיה זול אך שווה שתשקיעו בו. עדיף להשקיע יותר מאשר להצטמצם ולרכוש שטיח שאחר כך תתאכזבו ממנו. עם זאת, אל תשתגעו וזכרו לעשות סקר שוק לפני שהולכים על השטיח הנבחר.

הפרמטר המעשי- רכשו שטיח שיהיה לכם נוח לנקות ולתחזק. אם יש ילדים קטנים אולי כדאי למשל לבחור בצבעים יותר כהים (מחמת החשש מלכלוך קיצוני). אם יש בעלי חיים, אולי כדאי שטיח פחות “פרוותי” שיהיה קל לנקות משערות וכן הלאה.

איך יודעים מהו שטיח טוב?

שטיח טוב נמדד על פי שני קריטריונים עיקריים. הראשון שבהם הוא איכות הסיב ממנו עשוי השטיח. צריך לבדוק אם הסיבים מהם עשוי השטיח מעובדים ועד כמה הם מעובדים (סיב מעובד היטב הוא סיב איכותי), ואם הסיב טבעי מאיזה חומר הוא עשוי? צמר למשל הוא סיב טבעי איכותי, שלא כמו כל סיב טבעי. תחקרו את מי שמוכר לכם את השטיח על נושא הסיב וכך גם תדעו אם מדובר באיש מקצוע שמבין היטב את מרכולתו או איש מכירות שלא מתמצא בחומר, ואולי גם זה יעזור לכם עוד קצת בהחלטה איפה ומה לקנות. הקריטריון השני על פיו נמדדת איכותו של שטיח, הוא צפיפות האריגה או יותר מדויק לומר – צפיפות הקשרים באריגה למטר רבוע של שטיח. ככל שהצפיפות גבוהה יותר (במליונים), כך עולה האיכות. צפיפות גבוהה משמעותה איכות גבוהה ולרוב גם המראה יהיה מוצלח יותר.

קראו גם : שטיחים מודרניים | שטיחים לסלון | שטיח שאגי | שטיחים