רטרו סטייל: שטיחים מודרניים

מתי כדאי לבחור שטיח מודרני?בעיצומו של תהליך העיצוב של הבית אתם מחפשים את המראה המושלם וכמובן שצריכים לבחור פריטים מתאימים שיתנו את התוצאה המושלמת. האם גם אתם מכירים את זה מהטלוויזיה או מהסרטים בהם לדמויות המצליחניות יש בית מעוצב למופת, עם ריהוט מתוחכם במראה מינימליסטי ושטיחים חדשניים בצורות רטרו עדינות? גם אתם חולמים על עיצוב שכזה? ובכן לא בטוח שבהישג ידכם כל המראה כולו שכן תצטרכו גם תקציב הוליוודי, אבל לפעמים אחד הפריטים שהכי דומיננטיים בקביעת מראה ותחושה בחדר – זה שטיח. ואם אתם שואפים למראה אסתטי רטרו עכשווי, חפשו לכם שטיח שיהיה תואם לראש העיצובי הזה.

שטיח מודרני מול שטיחים קלאסיים

מה זה בכלל שטיח מודרני ומה מייחד אותו משטיחים קלאסיים שונים? ובכן שטיח מודרני הינו שם כללי-משהו לשטיחים מעוצבים בסגנון עכשווי יותר. המושג עכשווי עומד כמובן בהשוואה לסגנונם המסורתי של השטיחים הקלאסיים שאנו מכירים שמגיעים ממדינות אקזוטיות מומחיות, כמו השטיחים הפרסיים בצבעוניות עשירה או השטיחים האפגנים הצמריריים בצבעוניות אדומה ושלל דוגמאות שחוזרות על עצמן בעושר ויזואלי. דווקא השטיחים המודרניים מאופיינים במינימליזם. זה בא לידי ביטוי בצבעוניות העדינה שבכל שטיח סובבת סביב צבע אחד או מספר מצומצם של גוונים וגם הצורניות של השטיחים שמאופיינת בצורות גיאומטריות עדינות כמו פסים או משבצות בניגוד לטקסטורה צורנית עשירה וצפופה בדוגמאות של שטיחים קלאסיים מסורתיים יותר.

מתי כדאי לבחור שטיח מודרני?

כאמור, הבחירה בשטיח מודרני מתאימה ביותר לבית או לחלל שמעוצב באופן הזה – מודרני, מינימליסטי ועכשווי. לעיתים קרובות תוכלו גם לראות שטיחים מודרניים בחללים עסקיים מסוגים שונים. זה יכול להיות משרדים מפוארים, חדרי ישיבות או אולמות אירוח וכדומה. אם אנחנו מדברים יותר על משהו ביתי אז הבחירה בשטיח מודרני תתאים לחדר שמראש נבחרו לו פריטי ריהוט מינימליסטים. הצבעוניות בחדר כמובן צריכה להתאים גם היא. יהיה מעט מוזר למשל לשים שטיח מודרני משובץ בגווני בז’ ופסטל בחדר שכולו צבעים חזקים עם ספות עץ בסגנון עתיק עם ריפוד צבעוני רועש וכריות בטקסטורות מסורתיות יותר. לעומת זאת ריהוט עץ בהיר, או פריטים מחומר הנירוסטה הפופולארי כל כך היום, יכולים להיות בדיוק בראש העיצובי המושלם לשטיח מודרני מעניין.

קראו גם : שטיח פרסי | שטיחים לסלון | שטיח שאגי | שטיחים